Program szkoleniowy pod nazwą „Engage2Prevent” skierowany jest do pracodawców chcących zatrudniać cudzoziemców i realizowany jest przez Śląski Oddział Straży Granicznej wspólnie z Okręgowymi Inspektoratami Pracy, Powiatowymi Urzędami Pracy oraz Urzędami Wojewódzkimi, a także z Regionalną Izbą Gospodarczą w Katowicach i Katowicką Specjalną Strefę Ekonomiczną w Katowicach.
Podczas szkolenia przedstawiciele organów realizujących projekt omówili najważniejsze zagadnienia związane z legalnością zatrudnienia oraz pobytem cudzoziemców. Ponadto podczas sesji z udziałem Amerykańskiej Izby Handlowej przedstawiano najważniejsze rekomendacje związane ze zmianą sytemu prawnego i wdrożeniem dodatkowych rozwiązań organizacyjno-prawnych.
Przeprowadzone warsztaty są częścią cyklu szkoleń, które odbędą się jeszcze w Bielsku – Białej, Opolu, Częstochowie i Krakowie.